İş Bankası
hesabı üzerinden, başka bankaya ait bir hesaba gönderilen paraya Elektronik Fon
Sistemi ya da kısaca EFT denilir. EFT yapılabilmesi için, ödeme yapılacak
kişinin banka bilgilerinin ve kişisel bilgilerinin doğru olarak bilinmesi
gerekir.
EFT İçin Gerekli Bilgiler
İster banka
şubesinden ister internet şubesinden EFT gönderimi yapabilmek için; bazı
bilgilerin eksiksiz ve doğru olarak bilinmesi gerekir. Bunun için gerekli
bilgiler;
- EFT
yapılacak kişinin adı ve soyadı
- Hesap
numarası ya da IBAN numarasıdır.
Bu
bilgilerden herhangi birinin eksik ya da özellikle yanlış yazılması, gönderilen
paranın farklı hesaplara aktarılmasına neden olur. Eğer kişinin ad ya da
soyadında yanlışlık yapılırsa EFT işlemi gerçekleşmeden, gönderilen para hesaba
geri aktarılır.
EFT İçin Kullanılan Bilgiler Yanlış
İse Ne Yapılmalı?
Bilgilerde
yanlışlık olması durumunda, bunu fark ettiğiniz an gecikmeden İş Bankasına ait
444 02 02 ya da 0850 724 07 24 telefon bankacılığı aranılarak durumun hemen
bildirilmesi ve EFT talimatının iptali istenmelidir. Hatta gönderim yapılacak
hesaba ait bankanın müşteri hizmetlerinin aranması da sağlıklı bir adım
olacaktır. Çünkü EFT talimatı verildiği anda, para karşı hesaba geçmez ve
havuzda bekletilir. Bu süre içerisinde iptal talebi durumunda karşı tarafın
hesabına geçmeden EFT emri iptal edilerek, gönderilen para yüksek ihtimalle
hesabınıza aktarılır.
Peki, para farklı bir hesaba aktarılıp EFT işlemi gerçekleştirilmişse; İş Bankası'na ve EFT yapılacak olan hesaba ait bankaya dilekçe ile başvurulur. Büyük olasılıkla para hesaba aktarılır. Eğer farklı bir durum ile karşılaşılırsa, avukata danışılarak, hukuk yolları ile hak talebinde bulunulmalıdır. EFT işlemi sırasında başka bir aksama yaşamamak adına, EFT saatlerine uyulması gerekir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder